Vår Verksamhet

Träningen på Titan Workout lämpar sig för alla oavsett nivå!

Träningen på Titan startar precis där du är, det spelar ingen roll oavsett vart du är. Vi brukar säga att det skall vara kravlöst att träna hos oss. Utbildningen tar sin början i det mentala, ”var där du är just nu och acceptera det” Gilla läget och hitta en lösning. Hos oss är det alltid kvalitet och aldrig kvantitet som räknas, en strikt disciplin med en strikt ödmjukhet mot dig själv och dina kamrater. Vi lägger oerhört stor vikt vid tekniken på det vi utför och stort fokus på gruppen som enhet.

Titans hybridträningsprogram är ett funktionellt träningsprogram som vi är först i Skandinavien med. Programmet stärker hela kroppen varje pass från hjärna till lilltå. Vi jobbar främst med kroppen som belastning men har även inslag av basredskap och utrustning, även dessa är plockade direkt från den militära utbildningen. Passen är alltid noggrant uppbyggda och utförs med mycket strikt disciplin för att på mest effektiva sätt bygga styrka och minska risken för skador. Vår träning står i direkt koppling till av naturen och årstiden gällande förutsättningar, exempelvis: allt från vinterträning i snö till sommarträning med vattenfys. Varje pass har sin unika utmaning.

Vår träning bygger upp dig mentalt med hjälp av en unik blandning av Power Vinyasa Yoga och med en strikt disciplinerad militärbaserad träningsmetod. Först när du lärt dig att hantera din mentalitet är du mogen att utvecklas fullt ut fysiskt. Vi tänker såhär: ”Att känna rädsla är att känna begränsningar”. Vår Yogametod utbildar dig att hantera dina ”rädslor” vad dem nu än må vara, och tillsammans med den tuffa fysiska träningen vi utsätter dig för infinner sig så småningom en känsla av total kontroll över dig själv som individ och ditt liv. Vi har ofta fått höra att träna hos oss är som en bättre form av terapi, det tycker vi är goda vitsord och det pekar på att vi uppnått det vi vill med utbildningen. Kom till oss på Titan och gör upp med dig själv. Få saker slår bekräftelsen av full kontroll både fysiskt och mentalt.

Vi övar ofta i intervaller med hög puls, detta för en utökad syresättning. Att arbeta hårt på ett intervallbasserat sätt har oerhört gynnsamma effekter för din syresättning. Det stärker dina lungor, hjärta och blodkärl. Dessutom har det en god preventiv inverkan för att minska risken för att drabbas av t.ex. hjärtkärlsjukdom.

Allt gott.

1st Coach. Fredrik Johnson

Powered by: Wordpress